Wie zijn wij

Oprichter van de school is Kees Visser, geboren 14-08-1930. Hij werkte op een architectenbureau en beëindigde deze funktie rond zijn 60e jaar. Kort daarna kreeg hij van Hogerhand de opdracht om de kosmische betekenis van de Griekse mythen te doorgronden en te verklaren. Deze studie gaf hem voorts inzicht in de betekenis van de Egyptische ornamentiek en tempelindeling.

In deze ornamentiek speelden edelstenen een belangrijke rol. Macrocosmische principes, in het bijzonder verborgen in de Zodiak, het sterrenbeeld Hercules en de Pleiaden, herhalen zich in de micricosmische mens. Deze inzichten leidden tot het schrijven van 4 boeken, die de grondslag vormen voor SPHEROS.

De vier boeken dienen als leidraad voor de praktische toepassing van de inzichten voor zowel:

• het geven van lessen door de docenten Kees Visser en Annette Oortman

• de therapeutische begeleiding door Sophia Driessen en Maartje Heringa

Kees Visser

De inwonende geest van de leraar is afkomstig van Jupiter. Rond 7000 jaar geleden incarneerde deze geest in de Vroeg-Egyptische tijd. Toen was de dracoster Edasich de poolster. Edasich ondersteunde in hoge mate de vorming van het Arische wortelras.

Deze geest is in dienst van Moeder Aarde (Gr. Demeter) als intermediair tussen sterrenbeeld Draco en de voornoemde zeven energiecentra in Euro-Azië. Daartoe dient men te weten dat de aura van onze planeet functioneert als het macrokosmische miltchakra tussen sterrenbeeld Draco en onze Zonnelogos.

Voorts wordt de jupiterische geest overstraald door de godin Athene. Al met al geeft dit de leraar de levenskracht om zijn missie te volbrengen. De huidige incarnatie van de jupiterische geest is de tiende op rij in die 7000 jaar.

Hoe ouder de leraar wordt, des te beter reageert zijn brein op de inprentingen van Athene, Moeder Aarde en de inwonende geest. Rond zijn 86e jaar heeft hij daarin zijn top bereikt. De innige samenwerking tussen Athene en de leraar geeft het vermogen om het tijdperk van Aquarius in te leiden en te verankeren in midden-Europa. Die verankering zal in de regio Waldmünchen liggen.

De leraar heeft ruim 15 jaar les gegeven aan de hand van de vier boeken die hij de afgelopen 20 jaar schreef: ”Casiopeia ontsluierd”(1996), “Zeven Engelen-Orden”(2000) en “Chakra’s en Mineralen”(2002). Het vierde boek “Cassiopeia Inspirator” kwam in 2009 gereed.

De lessen werden gegeven in een lokaal aan de Bornhof in Zutphen. Deze lessen waren gericht op de praktische toepassing van de inzichten die in de vier boeken zijn omschreven en werden ondersteunt met meditaties op sterren, zon, planeten en engelen.

De laatste les werd op 12-01-2020 gegeven. Daarna maakten de coronamaatregelen en andere redenen het lesgeven in groepsverband onmogelijk. In die 15 jaar halveerde het aantal deelnemers. Op de laatste les kwamen er nog 13 mensen. Dit was reden genoeg om het bevorderen van psychisch-geestelijke ontwikkeling meer persoonlijk te gaan benaderen.

Vanaf februari 2020 veranderde het lesgeven in meditatieschetsen die gericht zijn op de persoon. Momenteel krijgen meer dan 20 mensen een meditatieschets.

Bijzondere kenmerken van de meditatieschets

Daar de inwonende geest van de leraar afkomstig is van de planeet Jupiter, is zijn etherisch en stoffelijk lichaam als een zender die programma's uitzendt. Daar kan de persoon in kwestie zich op afstemmen, waar ook ter wereld.

De meditatieschets wordt opgebouwd als volgt:

Men stemt zich af op het 12-bladige hartchakra van de leraar.

De inwonende jupiterische geest levert daaraan zijn speciale bijdrage. Over de inwonende jupiterische geest is een toelichting te vinden op de pagina "nieuws", onder het boekje "een nieuw Berlijn"

Men stemt zich af op de gewenste planeet, bijvoorbeeld Venus.

Daarna stemt men zich af op de gewenste ster.

De engelenorden leveren hun bijdrage aan de meditatieschets.

Als laatste ontvangt men hulp van 's leraars etherisch-fysieke uitstraling, als een zender.

Sophia Driessen

Gevestigd te zutphen.

Via meditatie worden mensen nu zowel individueel als in groepjes begeleid, om onder andere het bewustzijn van eenieder te vergroten en het mannelijke en vrouwelijke in zichzelf te verenigen.

E-mail: sophia.driessen@gmail.com

Maartje Heringa

Gevestigd te Gorssel.

Mijn weg liep via manuele therapie, psychomotoriek en edukinesiologie. Nu richt ik me louter met meditatie op de innerlijke weg die Spheros biedt. Kortom: een bijzondere ONT-DEKKINGS-REIS.

E-mail: m.lheringa1003@kpnmail.com

Annette Oortman

Annette Oortman is gediplomeerd yogadocent sinds 1994, gevestigd te Denekamp (Twente) en aangesloten bij de vereniging voor samenwerkende yogadocenten Nederland (SYN).

Ze heeft de erkende docentenopleiding gevolgd bij het Instituut voor Raja yoga te Ilpendam. Deze opleiding houdt zowel de erkenning in voor het geven van Hatha-yoga als Raja-yoga. Dit zijn de meest authentieke vormen van yoga en zijn volgens de yoga-sutra's van Patanjali, de grondlegger van de yoga-wetenschap.

Ook heeft ze de 3-jarige meester-opleiding bij genoemd instituut voltooid in 1998. Deze opleiding betrof een studie in de esoterische wetenschap. Vervolgens was de aansluiting bij Spheros een ideale manier om de kwaliteiten voor het geven van yoga-les te verbeteren. Zo is er een Nieuwe-Tijds yoga ontstaan.

Meer informatie:

E-mail: info@spherosschool.nl